fredag, mars 14, 2008

Jag ser fram emot helgen

Fredag och jag ser fram emot en härlig helg tillsammans med familjen. På lördag ska vi gå och titta lite på inredning på Kungsholmen och bland annat besöka R.O.O.M. På kvällen är det Melodifestival finalen och då kommer Patrik och Rebekka hit. Vi ska bjuda dem på en enklare middag, det lär nog bli paj, som vi kan förbereda innan vi drar in till stan. Sen så ska jag göra den där cheesecaken som jag hade tänkt bjuda mamma på förra helgen men det blev aldrig att jag gjorde den. Cheesecake är ju sååå gott och jag har hittat ett recept på en kaka som ser hög och god ut.

På söndag ska vi måla om lite möbler här hemma, bland annat vår röda pall från IKEA, en liten barn träsoffa från IKEA som vi har i hallen samt Franks stokke-stol. Allt ska bli vitt.

I morse då jag satt och läste tidningen medan Frank badade var det ett reportage om en ny barnfilm som handlar om en elefant. Frank blev förtjust i elefanten och jag sa till honom att vi kanske kunde gå på bio och titta på den på söndag. Frank har aldrig varit på bio men jag tror att han skulle gilla det jättemycket. Skulle vara roligt att pröva på söndag.

På radiokanalen Svenska favoriter har de haft en omröstning om vem de vill ska vinna i morgon, Sanna Nielsen vann och Christer Sjögren kom på andra plats, tre kom Perelli. Jag tror att Sanna Nielsen har en stor chans att vinna i morgon men jag v-i-l-l inte det. Ska bli spännande att se i varje fall.

Inga kommentarer: