onsdag, mars 12, 2008

En duktig liten grabb på möte med våra framtida grannar

I går var vi som sagt på möte med våra blivande grannar på HSB. Det är lite annat klientel som kommer att bo där motför här på Astrakangatan. Vi pratade med en del av de som var där och alla var väldigt trevliga. Känns roligt att man får träffa de man ska dela trappuppgång med på det här viset, så blir det ju aldrig annars då man köper en befintlig lägenhet. Det var en liten övervikt på medelålders par jämfört med folk i vår egen ålder. Som jag uppfattade det var det ingen i vår ålder som hade barn, inte som var där i varje fall men jag tror säkert att det kommer att bo massor med härliga barnfamiljer i detta område som Frank och jag kan spela fotboll med till sommaren. Jag har redan planerat med Frank att köpa små mål och koner som vi kan ha på gräsmattan och öva dribblingar och spela boll med.

En trist grej var att det i lördags uppstod en vattenläcka i huset så att flera lägenheter måste renoveras. Jag tyckte verkligen synd om de drabbade, vi har ju alla väntat så länge och längtat till denna stund... Mest glad var man över att vår egen lägenhet klarat sig, vad jobbigt det hade varit annars.

Frank var enda barnet med på mötet och han var så himla duktig, mamma och pappa blev så stolt över sin son. Vi trodde båda två att det bara skulle vara ett kortare möte men det höll på i ca 2 timmar. Frank satt på en egen stol mellan oss första timmen och var hur snäll som helst. Han bara satt och tittade och knåpade på våra händer. När han började bli lite rastlös satte jag honom i vagnen tilllsamman med min bärbara dator och en Nalle Puh film. Där satt han sedan tyst och snäll resten av mötestiden. Tror inte att det är många 2-åringar som hade varit lika tysta och snälla som honom i den situationen, jag behövde inte säga till honom på hela tiden utan han skötte sig så himla bra, min lilla älskling! Detta, tror jag, är ett av resultaten av att han har fått följa med oss överallt redan som liten.

Nu längtar jag såååå himla mycket tills vi ska flytta!!!!!!!!!

Hej svejs

Inga kommentarer: