måndag, mars 17, 2008

Från smutstvätt till målning via melodifestivalen

Klockan är 07.17. Jag och Frank ligger på sängen. Frank tittar på Bolibompa och jag bloggar lite. Frank vaknade som vanligt strax efter sex. Han sover inte så djupt den tiden på morgonen och vaknar som oftast då Magnus stiger upp. Vi har redan ätit frukost tillsammans med Magnus och gick och la oss då han åkte till jobbet

Helgen har varit väldigt bra. Fredagkväll började med detta mellan 19-22:



(Ja, det är HUR mycket smutstvätt som helst!!)

Lördag åkte vi in till Kungsholmen för att titta på inredning på R.O.O.M.





Det brukar vara inspirerande och roligt men både Magnus och jag kände att vi redan sett allt och att de inte direkt förnyat sig så mycket sedan vi sist var där. Jag köpte i varje fall två fina mönstrade porslinsburkar från Habitat som jag ska ha sylt i. Vi åt lunch på Ett litet kök som ligger vägg i vägg med R.O.O.M men även detta ställe som förut varit så bra blev en besvikelse. Min Ceasarsallad var inte alls i den klass som den de serverat förr.



Efter Kungsholmen hade vi plner på att åka till Söder men vi ångrade oss och åkte hem istället. Det är skönare att komma hem i tid än att gå på stan tills man blir alldeles utpumpad, särskilt då man har en liten buspojke med. Frank somnade i vagnen på hemvägen. Jag klev av i Vällingby för att köpa en till pajform medan Frank och Magnus fortsatte till Hässelby. I Vällingby hittade jag massor av heminredningsdetaljer att köpa. Det var mysigt att gå och kika i alla affärer. De har byggt om i Vällingby och öppnat lite nya affärer som jag aldrig varit i. Det slutade ändå med att jag köpte en pajform och lite andra småsaker på Åhlens.

Jag hade inte tänkt påskpynta ngt här hemma men jag kunde inte hålla mig från att köpa några pyttesmå kycklingar (mest för att jag visste att Frank skulle gilla dem), en snygg grön bordstablett samt ett grönt blockljus. Frank och jag ställde sedan iordning detta påskarrangemang hemma på köksbordet:



På lördag klockan 18 kom Patrik och Rebekka. Frank blev tokglad då han fick syn på dem. Vi bjöd på köttfärspaj och bacon-och broccolipaj, sallad, vitlökssås, marinerade oliver och bröd. Därefter smaskade vi på en efterlängtar New York cheesecake som jag bakat. Frank kallade den för tårta så vi satte dit ett ljus och klämde i med Ja må han leva, allt efter Franks önskemål.





Vi tittade förstås på Melodifestivalen tillsammans. Frank satt också med en stund:




I söndags for Magnus i väg till Bauhaus för att köpa färg till vårt målarprojekt. Frank och jag ringde till fam. Danielsson och hörde om vi skulle träffas i lekparken. Frank och Agnes lekte sedan tillsammans i dryga två timmar medan vi andra njöt i den härliga solen.



Eftermiddagen bestod av vitmålning av diverse möbler. Det blev väldigt bra. Så fort vi monterat ihop delarna ska jag knäppa kort och lägga ut bilder. Jag blev inspirerad till att måla fler saker, problemet är att jag inte har ngt mera att måla.....

En jättemysig och lugn helg med familjen och goda vänner.

Inga kommentarer: