tisdag, mars 25, 2008

En dag närmare....

Så var det dags att gå och lägga sig för dagen. Klockan är prick 22 och både Magnus och jag är trötta. Frank somnade snabbt i sin sänge efter en fullspäckad dag. Jag hämtade honom från dagis klockan 15 (som vanligt). Då stannade vi först på dagisets lekplats och lekte sedan tog vi snowracern med oss och gick in i skogen bakom dagis. Där drog jag Frank över stockar och stenar. "Jätteroligt" sa Frank och njöt för fulla muggar. Efter att tag såg vi mammakompisen Malin gå förbi på gångvägen nedanför kullen. Vi ropade på henne och Franks kompis Alexander. De kom upp på kullen och vi bestämde oss för att ses hemma vid deras lekpark i morgon efter dagis. De bor i hus i Kälvesta.

Det är roligt att bestämma träff med andra mammor efter dagis. Nu leker barnen så bra själva i lekparkerna så det är skönt att ha ngn vuxen att prata med under tiden.

I kväll mådde Magnus illa då han kom hem från jobbet och har mest suttit i fåtöljen i vardagsrummet. Frank har hjälpt mig att packa badrumsgrejer. Vilket förresten slutade i att han hade på sig typ alla mina halsband och armband *skratt* Jag tog tyvärr ingen bild på det.

Nu är vi ännu en dag närmare flytten, härligt!

Är förresten imponerad av min pappa som lärt sig att kommentera blogginläggen så bra. Om ni läser kommentarer med konstiga finurliga signaturer- då är de säkert från honom. Speciellt säkra kan ni vara om kommentaren dessutom innehåller ngn form av väderleksrapportering.

Det är roligt att få kommentarer, fler borde göra som honom!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Vad roligt, ju närmare desto konkretare fast kanske också lite stressande (med allt man inte packat hittills).

Hur har det gått med jobbsökeriet, hört något mer? Håller tummarna för både bra jobb och flytt.

Hälsningar från "gammal" granne( Helén) du mötte i tvättstugan innan jag och sambon flyttade till Karlstad.

PS/ Hur går det med ombildningen?

Frank och jag sa...

Hej Heléne!

Vad roligt att höra från dig, hoppas att ni trivs i Karlstad.

Jag vet inte så mkt mera om ombildningen förutom att det faktiskt var en kille här från HSB i dag för att besiktiga vår lägenhet. HAn sa att de gett ett pris till bostadsrättsföreningen här men att de tyckt att det var för dyrt, antar därför att det inte blir ngt. Vi har sagt upp vår lägenhet och struntar med andra ord i att försöka ha kvar den tills ombildningen- lär dröja om det ens blir så.

Ang. jobb så är det sommarjobb som gäller i sommar eftersom jag har plugg kvar...

Må så gott. Roligt att de läst o kommenterat!
/Kattis