torsdag, mars 27, 2008

God kaka, gott sällskap

Har en långpanna inne i ugnen med tårtbotten. Jag dubblade ett långpannerecept för att få en botten som jag ska kunna dela. Det blir med andra ord TÅRTA imorgon till dagisfika. Glass hade säkert uppskattats mera hos barnen men personalen önskade (som jag uppfattade det) hellre tårta. Jag kan tänka mig att det blir rätt så mycket glass för fröknarna när det vankas födelsedagar och sånt på dagis.

Jag ska göra en fyrkantig tårta eftersom mina runda formar är så små och jag vill inte göra två stycken. Enligt planerna ska jag garnera den med hallon (gelétäckta) och spritsad grädde samt ett varv med maränger runt omkring längst ner. Det där med marängerna såg jag på ngn bild och tyckte att det såg festligt ut. Jag har aldrig haft det förut men jag hoppas att det blir fint.

Vi var till parkleken Ripvidet enligt planerna och mötte upp Wilma och company (dvs mamma och lillasyster Moa). Det var en rolig lekpark med massor av olika grejer att göra. Roligast tyckte Frank och Wilma att en brandbil i trä var med två rattar där kompisarna kunde sitta bredvid varandra och styra. Skönast var då de lekte i sandlådan för då kunde Kristina och jag sitta i solen med varsin kopp kaffe. Det värmde så skönt, både solen, kaffet och sällskapet!

Magnus skulle jobba lite sent ikväll så Frank och jag har redan ätit. Dagens middag blev Hoki med wokgrönsaker i kokosmjölk smaksatt med farinsocker vitlök och lime. Egenkomponerat av mig och fullt godkänt.

Nu ska jag kolla till kakan.
Bilder från dagens lek kommer senare

1 kommentar:

Tilde sa...

Alltid lika kul att uppdatera sig på allt som hänt när man inte läst på ett tag. Har varit i Stöde sen skärtorsdag och då blev det en del läsning nu när vi kom tillbaka till lgh. Gud så spännande på fredag med er nya lya, du måste knäppa bilder och lägga in, jag är jättenyfiken!! Vi har varit i huset och rivit hela påskhelgen och denna vecka eftersom Johan haft påsklov, mycket jobb men än så länge är det kul att riva men vi hinner säkert lessna men då är det bara att tänka på resultatet sedan! Längtar.... Sköt om er och lycka till med flytten! Kramar från Anette och Tilde