måndag, mars 03, 2008

en jobbig helg

I dag känner jag mig helt trött och tom i hela kroppen och inombords. Det är nog helgen som tagit ut sin rätt. Det är inte helt enkelt och smärtfritt att ha någon form av magsjuka och samtidigt ta hand om en 2-åring. Lördag och söndag var två jobbiga dagar då jag helst velat lega nerbäddad men eftersom Magnus var borta så var det bara att försöka hålla humöret och viljan uppe, även fast det stundvis kändes motigt. Helger som som dessa så saknar man verkligen nära och kära som kan komma och hjälpa till då man inte orkar själv. I går t.ex hade jag sån diarré att jag inte kunde röra mig, måste ju röra mig eftersom jag dels har en liten pojke som måste passas upp och få frukost, lunch och middag och dels en hund som måste få gå ut. Jag ville ha blåbärssoppa men kunde inte heller röra mig till affären. En jobbig situation helt enkelt...
Nej, det har inte varit ngn rolig helg.

Ser fram emot onsdag och hoppas och tror att nya krafter har kommit tills dess, då kommer mamma!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men goding då! Jag känner verkligen med dig min söta! Tänk va skönt i sommar när jag bara kan gå tre steg och vara hemma hos dig, ungefär som en riddare i skinande vit rustning!
Kramar i massor!

Anonym sa...

Usch, och jag som tycker det är jobbigt när Håkan är borta fast jag tom. är frisk....hahaha.
Ja, nu håller vi tummarna att du får lite krafter tillbaks snabbt!
Vi packar o grejar, imorgonbitti bär det iväg!!!!! Tjohooo..... =D