söndag, mars 30, 2008

Tack och hej dagis



I fredags gick Frank sin sista dag på sitt dagis här i Hässelby. Hela den här veckan har han varit mammig då jag lämnat honom och inte velat att jag ska gå. Troligtvis så känner han på sig att något är i görningen. Inte undra på med alla flyttkartonger och allt prat från mig om flytt och eget rum och annat.

Sammanfatningsvis så är jag nöjd med Franks första dagis. Frank har gillat att vara där, barnen har för det mesta varit snälla och fröknarna har varit snälla och öppna. I fredags tackade vi av Franks tre fröknar med varsitt paket innehållandes en ljuslykta i form av en Lotusblomma.

Franks dagis:




Paketen till de snälla fröknarna. Fröken Nettan fick sitt förra veckan eftersom hon är ledig den här veckan.



Tack och hej tårtan:




När jag kom med tårtan undrade de om jag var konditor-men HEJ så snygg var den väl ändå inte. Jag har gjort bättre men jag blev nöjd med den ändå. Det jobbiga med tårtor är att man inte kan smaka av dem innan de serveras. Nu prövade jag en ny fyllning bestående av en blandning av lemon curd, creme fraiche och grädde så jag vet inte alls, tror dessutom att botten blev lite torr även fast jag droppade över lite saft över varje botten. Förhoppningsvis hann den dra till sig innan de smakade den.

Tack och hej då Astrakangatan 106, Dagis Lönneberga.

Inga kommentarer: