tisdag, mars 11, 2008

Sommarjobb och nya grannar

I dag har jag varit på "intervju" på Dalens sjukhus för ett sommarjobb jag sökt. Det är Nacka seniorcenter som har några av sina avdelningar där medan deras rätta äldreboende blir renoverat. Kvinnan som har hand om personalrekryteringen ställde några frågor om varför jag vill jobba med äldre och hur jag skulle beskriva mig själv som person m.m. Efter mötet sa hon att de gärna skulle vilja se mig som vikarie där (så klart eftersom jag både har rutin och ser snäll ut...!) Jag skulle kunna tänka mig att jobba där, av det lilla jag kände av så verkade stämningen helt ok. Jag ska till Danvikshem (ett annat äldreboende som ligger väldigt nära vår nya lägenhet) om en vecka på möte. Jag skulle hellre jobba där eftersom det är så himla nära men vi får se hur det känns då jag varit där. Det är ju en otroligt stor slottslik byggnad och det skulle vara spännande att se hur det är på insidan samtidigt som det kanske blir för stort och opersonligt för min smak. Jag vet inte alls vilken storlek de har på avdelningarna där eller hur det är uppbyggt.

I dag hämtar jag Frank som vanligt på dagis klockan 15.00 då ska vi åka tunnelbanan in till stan eftersom det 17.30 är ett möte på HSB för alla oss som ska bo i hus B2. Det ska bli roligt att spana in och byta några ord med våra blivande grannar.

Så här snygg var Frank i morse då han satt på pallen och läste Nalle Puh tidning i sitt älskade Blixtenlinne och svettarmband som han tagit på sig själv:




ciao!

Inga kommentarer: