torsdag, mars 20, 2008

Skärtorsdagen, en bra början

Frank somnade i bra tid i går. Han vaknade vid 07 idag pigg och utvilad. Annars brukar han vakna vid 06 då Magnus kliver upp och det blir för tidigt för Frank så det var skönt att han "sov över" pappans sorti i dag.

Till frukost i dag åt vi fil och Icas ekologiska musli samt lite extra russin. Frank älskar russin men får det bara i filen istället för sylt och ibland får han det som nödproviant då man vill att han t.ex. ska sitta still i vagnen då man är i ngn affär eller liknande. Det känns som om vi äter bra frukostar min son och jag. Det varvas mellan gröt med sylt och mjölk eller fil med musli och russin. Det är svårt att hitta frukostflingor som inte innehåller för mycket socker, man vill ju inte att de ska vakna upp till en sockerchock. Därför kör vi alltid med naturell fil eler yoghurt också. Alla fruktyoghurtar är ju proppade med en massa onödigt socker, likaså med de flesta frukostflingor. Smörgåsar äter vi aldrig på vardagarna. Frank vill inte ha- det är bra- då hålller jag mig från det också. Jag som älskar smörgåsar!

I dag ska jag nu på morgonen kolla igenom lite föreläsningsanteckningar som finns på webben från min historiakurs. Klockan 12 ska jag ta bilen in till söder och där ska jag möta upp Magnus, hans syster Sara och hennes killa Anders. Vi ska äta lunch och sedan ska vi hämta flyttkartonger och ett påskägg till Frank från mormor som Sara har fraktat från Sundsvall.

Det ska bli roligt att hämta Frank tillsammans på dagis. Det blir första gången som Magnus och jag hämtar pojken tillsammans från dagis. Det kommer Frank att gilla!

Hoppas förresten att det kommer några påskkärringar och knackar på vår dörr idag!

Inga kommentarer: