måndag, februari 04, 2008

Måndag igen

Jag hämtade Frank som vanligt 15.00 på dagis. Vi gick till en lekpark i närheten och var där i en timme innan en frusen mamma undrade om vi inte kunde gå hem nu. Snäll som Frank är sa han att det kunde vi göra, och det gjorde vi. Hemma satte vi oss vid köksbordet och grejade lite. Frank målade medan jag sorterade papper och satte in i pärmar.

Vid middagstid slog jag på en film till Frank så att jag fick laga maten i lugn och ro. Måndagsmiddagen bestod av en kyckling Marengo med bl.a, färska champinjoner, tomat, vitt vin och vitlök från Coops hemsida. Det blev gott.

Nu har Frank duschat och sitter här bredvid mig med favoritpyjamasen på sig (en svart med ett motiv av Blixten på bröstet som han fick av farmor i julklapp). Ren och fin är han min lilla pojke.

Magnus ringde från Manchester förut, där han är och håller i en utbildning. Den hade gått bra förutom lite datakrångel. Han kommer hem igen i natt någon gång. Trist för honom att han inte hann se något av staden. Det var bara dit, jobba, hem.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Längtar redan efter Er.Frank är så mysig att umgås med.Det är verkligen härligt med barnbarn./Mormor

Anonym sa...

Så bra med middagstips! Det blir vår tisdagmiddag här hos den förkylda familjen Danielsson.
Har också börjat prenumerera på allt om mat, inspirerad av vasaloppsbullarna! Men jag har inte hunnit bläddra i numret som kom för någon vecka sedan ännu...
Kram! Agnes Mamma