torsdag, februari 14, 2008

En kväll och en morgon

I går var Frank och jag till en ganska så stor lekpark efter dagis, där träffade jag helt oväntat min mammakompis Malin som jag inte sett på flera månader. Det var jätteroligt! Malin har en pojke som heter Alexander, som är lika gammal som Frank och fick dessutom en liten tjej i julas. Jag hade inte pratat med henne och inte sett tillskottet i familjen så det var verkligen roligt att vi råkade vara i samma lekpark. De bor i hus en bra bit bort men Alexander går på dagis i närheten av den lekparken så vi lär träffas där fler gånger. Det börjar bli lite trist att bara stå och glo i lekparken medan Frank sysselsätter sig själv , typ varje dag, så det var verkligen ett lyft att få en kompis att prata med.

Annars så var det en rätt så anspråkslös onsdagskväll här hemma. Till middag serverades äkta vardagsmat i form av ugnsstekt falukorv och hemmagjord potatismos. Hade sett fram emot skidskyttet men det blev som sagt inställt p.g.a. blåst. Efter middagen så byggde vi koja, åt päron och myste vi alla i sängen innan vi nattade Frank. Resterande av kvällen satt jag och slötittade framför tv:n. Jag hade tyvärr redan sett kvällens avsnitt av Grey's anatomy, och resten av den här säsongens avsnitt också för den delen....

Klockan 22- någongång tror jag att vi gick och la oss.

Frank sov oroligt i natt, jag vet inte vad det berodde på men vid 24 fick jag lyfta över honom till vår säng (vilket aldrig brukar behövas) för att få honom att somna om igen. I morse var allt som vanligt förutom att han vaknade lite för tidigt för min smak d.v.s. 06.30. Vi låg kvar i sängen ett bra tag och tittade på Bolibompa för att sedan kliva upp och börja dagen.

Frank fick ta med sig en liten chokladask med Marabouhjärtan till sina dagisfröknar i dag på Valentines day. Det är dom värda.

Inga kommentarer: