fredag, februari 08, 2008

Baka med mig

Nu har jag bakat färdigt mina Chocolate chip cookies. Magnus kan ju inte ha ett födesledagsfika utan mina kakor så jag bestämde mig för att baka en omgång för drygt en timme sedan. Jag tog denna gång inte mitt favorit cookies recept från Rosendals trädgårdscafé boken utan denna gång blev det cookies ur kokboken Det moderna köket. Anledningen till det var att när Magnus och jag var och handlade på Coop tidigare i kväll så hittade jag där flytande vanilj som jag inte sett förut. Jag minns ett kakrecept med just den ingrediensen, köpte förstås vaniljen och letade reda på receptet då jag kom hem. Där av dessa cookies.

Bilder kommer senare- kanske lägger jag ut dem på en annan blogg som jag har planer att börja med. Den ska heta Baka med mig och kommer att innehålla bilder och recept på det jag ( och Frank förstås) bakar. Det börjar bli så mkt på denna blogg så det är roligt att särskilja lite.

Inga kommentarer: