måndag, februari 18, 2008

Min helg utan familjen

Den här helgen har jag varit ensammen hemma. Frank och Magnus har varit i Falun eftersom Magnus idag åkt ett sidningslopp inför Vasaloppet. Det kändes bra sa Magnus även fast han förstås kände sig grymt trött efter första varvet. Troligtvis har han sidat upp sig till andra startled. Bra gjort tycker jag med tanke på hur lite skidor han faktiskt åkt den här vintern!

Såhär såg en liten Frank ut i lördags precis innan han åkte iväg med pappa till Falun. Han sa inget om att jag inte skulle följa med, han verkade bara tycka att det var roligt att få åka iväg med pappa alldeles själv:


Det har varit välidgt skönt att vara själv hela helgen. Jag har kunnat pysslat som jag velat och söndags morse fick jag en efterlängtad och OTROLIGT skön sovmorgon.

Lördagen spenderade jag på stan tillsammas med Linda och Therese. Vi åt lunch, kikade i affärer och sedan åkte vi hem till Therese i Gröndal och lagade middag och tittade på Melodifestivalen. Kicki, en f.d Stödebo kom också dit och hängde med oss. Det var mysigt att bara få umgås med lite tjejkompisar och slappa utan att behöva tänka på någon annan.

Linda och Therese grejar i köket:



Söndagen börjad som sagt men en härlig sovmorgon och sedan blev det skidåkning och städning för hela slanten. Det var så himla skönt att kunna greja utan att bli störd och det var ett sånt lugn. Jag njöt verkligen. Så här fint var det hemma då Magnus och Frank kom tillbaka strax innan 21.00:






Frank blev så klart jätteglad över att se mig när de kom hem och jag fick massor av kramar och pussar, helt underbart att känna sig så efterlängtad!!

Inga kommentarer: