onsdag, februari 06, 2008

En kväll på IKEA med Linda

I kväll har som sagt Frank och jag varit till Uppsala och träffat min kompis Linda. Hon jobbar på Akademiska men bor 6 mil från Uppsala så vi brukar stämma träff på IKEA så har vi båda lika långt hem sedan, det är perfekt! Frank tjatade efter Linda hela vägen till Uppsala och frågade efter hennes hund Dennis. Jag förklarade att Dennis inte skulle vara med men att Linda hade en bebis i magen. När vi sedan träffade Linda inne på Stadium så blev Frank till en början jätteglad och kramade om henne sedan blev han lite moloken och undrade var bebisen var..... Gulligt!

Vi vandrade runt på IKEA, inte för att handla ngt, bara för att prata och avslutade med sedvanlig middag på restaurangen där. Linda och jag kunde sitta precis så länge vi ville och prata efter maten men varsin kopp kaffe och skumraket, tack vare att de visade film i lekhörnan och där satt Frank klistrad. Skönt för oss att få prata ostört.

Linda hade köpt med sig tre stycken paket till Frank som kom väl till pass då vi ville att han skulle sitta still i vagnen en stund. De innehöll två dinousarier och en matlåda med Blixtenmotiv. Väldigt lyckade köp Linda!





Klockan närmade sig sedan tyvärr åtta och vi närmade oss kassorna med varsin liten hög av varor. Frank pussade och jag kramade Linda hej då och satte oss i bilen och for hem. Det som är mysigt med Linda är att så fort vi träffas känns allt precis som vanligt, ungefär som om det var igår vi träffades sist och inte sen innan jul. Jag tror att det är det som karaktäriserar en bra vän- att det inte spelar någon roll hur lite eller mycket man umgås utan att man alltid vet var man har varandra och att tiden alltid går så fort i varandras sällskap.



PUSS & HEJ DÅ LINDA

Inga kommentarer: