fredag, april 24, 2009

(Vår)dag på söder

Kolla in mobilbloggen för bilder från Franks och min mysiga dag på söder. Den började att vi tog bussen in till Slussen vid tio och första stoppet blev fika på Muggen.

Vår mysiga dag avslutades med affären Smallkids på Skånegatan för inköpandet av ett par Villervallajeans till Frank.

När vi kom hem till Finnboda lekte Frank i parken tillsammans med kompisen och tillika grannen Säva. Hon lånade ut en vattenpistol till Frank som de sedan sprang omkring och lekte med. Härligt med värme och härliga grannar!

Nu avslutar vi dagen med middag och en liten filmsnutt av Madagaskar 2 som mormor skickat i paket till lillpojken.

Vilken härlig dag det har varit. Frank är verkligen underbar att ha med sig på sådana här turer!!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej.I dag kom Oskars hönsen till Stöde,vita prickar på åkrarna.Ett vårtecken so heter "Måsar" i tusental.Nu väntar vi på Flugsnapparen, den brukar komma den 5-6 maj, håller tiden bra. Värmen har kommit, sol och ljuma vindar gött gött..Fina bilder på Frank när han cyklar i kvarteren.Binge.

Mifflan sa...

Hej!
Det är verkligen härligt när våren kommer till sta'n. Allt blir lite enklare på något sätt!

Dags att ta med mina telingar på en utflykt till city!

Preffen sa...

Jag kommer ihåg en sak (vet dock inte om det var vår första träff) men iallafall. Vi hade match mot er i Stöde. Jag hade sett dig förut o fachinerats över hur "hård" du va, tveka inte för nåt. :-)
Mitt under matchen drog en tjej på en kanonkula från kanske tre meters håll rätt upp i plyte på dig. (det var inte jag :-) ) Du lutade dig över knäna o hängde med huvet en stund o Stödetränarn (din mamma tror jag) frågade -Kattis hur gick det? Alla väntade spänt. Du reste dig upp med en blödande snok, skakar på huvet, torkar bort blodet med tröjan o säger. -Det är lugnt. Sen var det fullt ös igen. *hahaha* Kommer aldrig glömma det. Snacka om tuff brud! :-) Har alltid sett dig som en tuffing med hjärtat på rätta stället. Det fanns tuffingar på plan som man hatade o möta men du var en tuffing jag verkligen gillade, det var hårt men ödmjukt. Aldrig nå fulfasoner o så.
Kram Therese TIF