fredag, april 17, 2009

Mitt frukosthjärta

Vi äter en bra frukost varje morgon Frank o jag. Vi kör alltid, alltid med naturell yoghurt och till detta olika tillbehör. De senaste veckorna har det varit Frukosthjärtan från Frebaco och flytande honung på detta. Det känns bra att Frank får i sig en frukost utan en massa onödigt socker.

(Jag lägger ut en bild på förpackningen så att min snälla mamma förstår vilka flingor det är jag pratar om. Jag bad nämligen henne köpa hem sådana till påsk men hon förstod nog inte rikigt vad det var jag menade. Så här ser de ut mamma, köpt hem sådana till dig och pappa! Se upp så att du inte får de med kanelsmak- dessa naturella är mkt godare)



Jag skulle aldrig sätta fram någon form av fruktyoghurt med smak och till detta någon form av sötade frukostflingor som t.ex Kellogs Frosties till min lille pojke på morgonen. Jag vet att det finns många som serverar just det och jag förstår inte varför, knappast för barnen bästa i varje fall

3 kommentarer:

Preffen sa...

Håller fullständigt med, socker är bara onödigt. Det naturliga man får från frukt räcker mycket väl.
Va kul att ni varit o testat hotellet vi ska bo på, känns tryggt. Synd det är så länge kvar bara. :-) Trevlig helg på dig!
kram

Anonym sa...

Bra förslag på flingor! Om man vill söta filen brukar jag riva ett äpple eller mosa en banan ihop med några flingor så blir det lite sötare. Haha, präktiga klubben.
KRAM och trevlig kväll.
Anna

Helena sa...

Mmmm....dessa åt Tuva som "godis" väldigt länge...inte numer dock....
Snacka om att Tuva var lycklig när vi var i Thailand och hon fick äta chokladflingor!!! Nu är vi hemma till havregrynsgröten igen =)
Här har vi finfint idag, strålande sol, vi ska upp till Norra Berget och rasta oss lite idag.
Kram på er alla. // H