onsdag, april 22, 2009

Det var hallonsyltens fel, inte mitt!(

Det blev ingen rolig morgon i dag.
Frank skulle få sylt i filen, annars äter vi mest honung.
Åh, vad jag ångrar det nu.
Hela frukosten blev ett enda långt tjat: Mera sylt mamma, mera sylt!
Det var där det började, och mitt humör sjönk till botten *jäkla hallonsylt*
Där efter fortsatte morgonen med gnäll och tjat om än det ena än det andra.
När vi kom till dagis vägrade pojken stiga av cykeln.

Nu sitter jag här med dålig samvete över att det blev en sån dålig start på dagen och jag är ganska så säker på att det var mitt fel, även fast jag gärna vill skylla på sylten.


(Bildkälla: kryddburken.se)


Brukar ni ha stunder som denna hemma hos er?

3 kommentarer:

Helena sa...

OM vi har???
Den familj som inte har det är nog inte fullt normal ;)
Men det känns ju lika jobbigt för det när det blir fel och humöret inte är på topp....
Skickar en peppkram och håller tummarna för att imorgon får en bättre start.
Kram // H

Anonym sa...

Skönt att höra Helena!!

/Katarina

Cecilia hälsoinspiration sa...

Nästan varje morgon! Vissa morgnar är jag alldeles svettig innan vi ens kommer ut genom dörren.