onsdag, april 08, 2009

Snart drar vi norrut

Det var ett grått Stockholm som mötte Frank och mig när vi drog upp rullgardinen i morse. Nu verkar det dock som om det har klarnat upp eftersom jag ser att solen skiner utanför fönster här på Dieselverkstaden.

Nu är det bara en dag kvar tills den här familjen ska åka norrut. Frank är nog den som längtar mest. Han vill leka med Alva och Vilgot och få påskgodis av mormor- det har han sagt i snart en vecka nu.

Det jobbiga med att åka bort är att man måste packa. Magnus och jag hade tänkt dra till Vemdalen och åka skidor någon dag i påsk så då ska all den utrustningen med *suck*

Jag längtar redan efter den smörgåstårta som pappa lovat mig då vi kommer fram på torsdag. Jag var inte hemma då han fyllde år sist och sedan dess har han lovat att jag skall få smörgåstårta då jag kommer hem. Sist jag var hemma måste han ha glömt bort det men då får vi det nu istället. Ska bli gott. Mamma har säkert dessutom köpt hem jättemycket mat, det brukar hon alltid göra inför högtider. Det känns som riktig påsk då man får komma hem till sina föräldrar och kika på de påskkärringar och diverse påskpynt som man vuxit upp med.

1 kommentar:

Anonym sa...

Å har det så härligt norrut! Vi var i Ramundberget förra veckan, och det var så härligt. Agnes var inte redo för skidorna ännu, men snowracer i liften var inte helt fel det heller!
Påskkramar, Madelene