torsdag, april 02, 2009

Lira boll efter dagis

I går spelade vi, som sagt, fotboll i den härliga vårsolen efter dagis. Dagen innan det, i tisdags, var vi också på grusplanen och sprakade lite boll Frank o jag. Det var inte lika varmt och skönt då, men lika roligt. Då hade jag med mig kameran och tog dessa bilder:

Först satt vi på en stubbe i skogen och käkade lite äpple i skogen nedanför Danvikshem och i närheten av Franks dagis:



Frank skulle lägga en straff men jag tyckte att han stod alldeles för långt bort...
(grusplanen ligger i direkt anslutning till Vilans förskola/skola där Frank går)



Han har blivit duktig att driva bollen framför sig:



I dag ska jag se till att pumpa vår egen boll och sedan blir det fotbollsplanen igen efter dagis. Lika roligt för Frank som för mig!

Frank hittade förresten en liten lila krokus i gräset. "Nu är det vår" utbrister han. Ja sannerligen, nu är det vår!!

Inga kommentarer: