tisdag, april 28, 2009

Norrländska tofflor- en riktigt höjdare!

Vi har beställt slippers Magnus och jag. Magnus i herrmodellen Patrik och jag i dammodellen Gunilla. Sköna tofflor från Docksta Sko som ligger nära Höga kusten. Magnus har redan att par som jag använder med jämna mellanrum trots att de är alldeles för stora. Äntligen får jag mig ett par egna som är bra att ha nu när sommaren kommer och man har en benägenhet att gå ut och in hela tiden.

Magnus ville absolut ha ett par röda (fanns tyvärr inte så många herrmodeller att välja på medan damutbudet var till belåtenhet) Jag sa att de kanske skulle se för tjejiga ut men han stod på sig:



Jag valde att par vita med röda stjärnor på:



Priset ligger på 450 kronor/ styck och det tycker jag absolut att de är värda. De görs för hand i Docksta och det är väl härligt med skor som fortfarande tillverkas på samma sätt sedan företaget grundades 1923?!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Mycket snygga!! Skulle gärna ha ett par röda själv, men har man en man från Småland så är det Mohedatoffeln som gäller... Mohedatoffeln har gjorts i fem generationer, dé du! ;-) Madelene

Frank och jag sa...

Hej Madelene!

Googlad just på Mohedatoffeln- säg träskor så förtår jag ;) Nej då men deras flätade träskor är ju fina och som jag förstått det väldigt moderna just nu också!

KRAM