måndag, april 13, 2009

Sundsvall- Stockholm

Nu är vi tillbaka i Finnboda igen. Resan från Sunsvall tog 6 (!) timmar, en timme längre än då vi åkte upp. Bidragande orsaker var nog att det regnade de första 20 milen, det var mer trafik samt att vi stannade för att äta på ett redan knökfullt Gävle bro.

Frank var jätteduktig hela bilresan och klagade inte en enda gång. Jo, han blev väldigt bajsnödig så vi fick ta en avstickare längst en skogsväg men stadspojken vägrade att skita i skogen, han klagade då över att det inte fanns någon toalett och klargjorde att han minsann skulle bajsa på en vit toalett och inte bland granar och tallar.

I Finnboda var det liv och rörelse då vi kom hem. Det var barn i lekparken och människor satt på sina uteplatser/ balkonger. Det var mysigt att komma hem och mötas av en massa trevliga grannar.

Nu ikväll känns det dock lite tomt och jag längtar redan efter mina föräldrar samt mina små älsklingar Alva och Vilgot. Jag önskar att ni alla fanns närmare!!!

Hoppas att det inte dröjer så länge innan vi ses igen

KRAM

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!
Det blev väldigt tomt sen ni åkt,det var tomt uppe i stugan också utan Er! Längtar redan tills jag kan komma!
Idag ska jag gå till köksaffären själv och be dom rita!
Pussa plutten!mormor