tisdag, april 21, 2009

...det är bara tisdag...

Jag sitter här på Dieselverkstaden i Nacka och pluggar. Skrivandet flyter på men jag sitter mest och tänker på helgen. Nu när våren har kommit så är helgerna så himla mysiga, man kan vara ute hela dagarna och bara greja. Frank är dessutom så himla lättroad då vi är ute. Han leker själv på ett helt annat sätt än då vi är inne- då vill han bli underhållen HELA tiden.

Det som står på listen att göras i helgen (men som bara känns roligt) är att färdigställa rabatten där rosorna ska stå, plantera ner lite övriga vårlökar, och kanske grilla lite. Det ska tydligen bli väldigt varmt och skönt i helgen- snudd på sommarvärme- och det gör att jag bara längtar ännu mera.

Men ännu är det bara tisdag tyvärr.....

Vackra röda rosor- snart även på vår uteplats:


(Bildkälla: husmorstips.nu)


(Bildkälla: Euroflorist)


(Bildlkälla: Hellefors)

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!
Hoppas allt är bra, fina rosor. Låter härligt att pyssla i rabatten. jag har dock ingen så jag får väl skaffa en riktigt stor kruka...
Pratade precis med Cecilia. Vi ska ses imorgon vid sju utanför hennes port. Hoppas du också kommer.
vi hörs!
anna