onsdag, april 16, 2008

Två veckor har gått...

Frank och jag fick hasta iväg till dagis imorse då Frank dels sov längre än vanligt efter en sen kväll igår samt att jag ville duscha och han ville bada innan frukost också. I dag var han ute med de andra barnen på dagis och jag satt avvaktande på en bänk en bit bort. Han lekte tillsammans med fröken Ingegerd och de andra barnen i sandlådan. Innan lunch gick barnen in och då ville Frank absolut att jag också skulle med även fast det var preliminärbestämt att jag skulle stanna ute under tiden. Jag följde med in och fick vara med under lite lek och under deras sångsamling. Jag lekte lite med dr andra barnen. En liten kille vid namn Alexander som verkar vara världens charmtroll ville busa med mig hela tiden, fler barn slöt upp och till slut hade jag att helt hav av barn som ville leka med mig. Frank han satt i lugnen ro och lekte med tigrar tillsammans med Ingegerd och några andra barn. När jag satt där på mattan och lekte med alla barnen så tänkte jag att det vore mysigt att pröva på att jobba som dagisfröken ett tag. Jag tror att jag med min uppfinnesrikedom och leklust skulle passa ganska så bra som det!

Sångstunden var jättetrevlig på det här dagiset eftersom fröken Ingegerd spelar gitarr. Hon är dessutom väldigt pedagogisk av sig och hade nästan som en liten "show" med fingerdockor och djur som fängslade alla barnen.

När de andra barnen skulle gå och äta gick vi hem. Då hämtade vi Inka och tog en promenad upp på Finnberget. Vilken otroligt utsikt de som bor där har. Supermysigt. Vi stannade till och delade på en pizza på världens sunkigaste pizzeria uppe på Finnberget men han som jobabde där var väldigt trevlig och ville aldrig sluta prata med mig... Han var inte så bra på svenska så jag förstod inte så mycket av vad han sa, jag bara nickde och höll med... Undra just vad det var han sa egentligen???

Frank och jag har sedan plockat in lite kläder i garderober. Det måste vara det tråkigaste görat med att flytta....särskilt som det alltid resulterar i att man har FÖR mycket kläder eller för få garderober.

Nu ska vi gå ut en sväng

Jo förresten, pappa rapporterade om skådad tussilago i Viskan. När Frank och jag gick til Finnberget växte det massor av gula maskrosor efter vägkanten. Snacka om att jag blev förvånad- innebär det att det är sommar nu?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad härligt att ni trivs och att det går bra på dagis! Ja det är ett konstigt fenomen det där med garderober, men myrorna eller läkarmissionen brukar få ett bidrag av oss då och då, och det är väl bra...?! Är hemma min första vecka i nedräkningens tid, 37+5 har gått... Kram!! Madelene

Frank och jag sa...

Till Madelene:
Då kan man börja vänta på ett sånt där trevligt sms snart med början: Nu har lill* vad-den-nu-ska-heta-kommit till världen, Agnes lillasyster/lillebror. Vad spännande!