torsdag, april 17, 2008

Mitt nya fotbollslag

Jag kom hem för en liten stund sedan efter en kväll med delar av mitt nya fotbollslag. Jag ska börja spela korpenfotboll med ett gäng tjejer i ett lag som heter Pink Sox. Jag var med en match förra året men det blev bara den gången eftersom matcherna spelades på andra sidan stan och jag kände att det blev för långt att åka från Hässelby. I år ska jag vara med på riktigt så att säga.

Vi blev bara 5 tjejer som kunde vara med ikväll men det var fyra väldigt trevliga tjejer. Tre av dem känner jag inte alls men en av dem, Martina Molander, spelade jag med i SDFF så henne var det förstås extra roligt att träffa.

På tisdag har vi vår första match. Jag har värvat en annan gammal SDFF spelar till aget också, Maria Eriksson. det innebär att vi blir tre gamla SDFFare i laget det här året- välidgt kul tycker jag att återuppta kontakten med dessa tjejer och att träffa en massa nya människor förstås också!

1 kommentar:

Tilde sa...

Va kul!! Det tror jag kommer bli skitskoj för dig! Hälsa Marre! Kram kram