onsdag, april 16, 2008

Snart åker vi till solen

Nu börjar jag längta tills vi ska åka utomlands. Den 27 april bjuder mamma och pappa oss alla till Grekland, Kreta, Rethymnon, en vecka. Det ska bli så härligt! När jag frågar Frank nu vad som ska hända då mormor fyller år då svarar han att allihopa ska åka flygplan, Alva, Vilgot, mormor, morfar, pappa, mamma.

Appropå var vi ska åka så fick jag ett finger med i spelet då jag tycker att Grekland är mkt mera genuint och roligare än Kanarieöarna (som säkert är varmare vid den tidpunkten). Jag är less på Kanarieöarna, har varit på Lanzarote en gång, Teneriffa en gång och Gran Canaria två gånger. Det räcker. Kreta har jag varit på tillsammans med mamma och en kompis Christina Bergsten samt hennes mamma. Det var många år sedan nu men Kreta erbjuder både sol, bad och kultur och det är ju det man vill åt.

Om Rethymnen från Fritidsresor hemsida:
"Den grekiska semesterdrömmen väntar dig i Rethymnon. Här finns en charmig småbåtshamn, smala gränder och prång med charmiga småbutiker och konstgallerier och en pampig venetiansk riddarborg. När det gäller kvällsnöjen kan du se fram emot eleganta fiskrestauranger, genuina tavernor och ett glatt nöjesliv med musikbarer och diskotek.."

Vi ska bo på ett hotell som heter Blue Star Ibisco garden. Det verkar mysigt och väldigt barnvänligt. Jag längtar tills Frank får bada i deras barnpool med de skojiga rutschkanorna.




Fler bilder hittar du här på Fritidsresors hemsida

(Till mamma: Jag har beställt papper från Försäkringskassan idag, glömde säga det då vi hördes via telefonen)

(Till min vän Kristina som köpt hus i Hässelby den här veckan: GRATTIS IGEN!!)

(Till min vän Madelene som nu VERKLIGEN går i väntans tider: Hoppas bebisen kommer snart!!)

(Till svärfar och svärmor: Glöm inte trappstegen och älgkött då ni kommer på fredag)

Inga kommentarer: