måndag, april 21, 2008

En glansig köksö gör mig glad

Denna köksö blev verkligen ett lyft för vårt kök. Den är högglansig och har underbara fullutdragslådor från IKEA där jag förvarar våra skafferiprodukter och kryddor. På köksön ska det så småningom ligga ett slaktarblock så att man har en bra yta att hacka grönsaker på.






Det vita kakfatet i plast från Koziol har fått sin givna plats på köksön där vi nu förvarar lite tomater och citrusfrukter.

Så här ser området ut där vi bor, det mesta är en byggarbetsplats men en länga med 6 hus har varit bebodda sedan snart 2 år. Det är de ni ser til höger i bild. Allra längst ner på bilden skymtar ett gult hus- där bor vi. Där bilarna står och där det gröna planket avgränsar byggarbetsplasten och innan för det ska det sedan sträcka ut sig en långsmal park ända fram till vår uteplats.



Detta är byggarbetsplatsen där det jobbas för fullt. Sex hus till och en park i mitten (där grusvägen går) ska det bli innan det är klart. Ni ser vårt gula hus längst bort.



När vi tar vägen ner till vattnet- ca 300 meter så möte vi först av Fogia (en inredningsbutik) därefter ståtar vattnet och Djurgården mitt emot.



Om ni tittar noga ser ni ngt blått i bakgrunden. Det är berg- och dalbanan på Gröna Lund. Grönan som ligger ute på Djurgården (för er som mot förmodan inte visste det).(Bild:Swedbank fastighetsbyrå)




Detta är Danvikshems äldreboende. Jag ser det från vårt fönster och det är där jag ska jobba i sommar. Nära och bra! (Bildkälla: Swedbanks fastighetsbyrå)



Ovansidan av vårt hus. Här har vi en parkeringsplats och måste då ta hissen ner till oss (Bild: Swedbanks fastigheetsbyrå)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ser mycket fint ut, kommer bli kanon när det inte är en byggarbetsplats längre! Ser fram emot att komma ner nåt i vår! Kram Anette

Anonym sa...

Det är kul mrf bilder men jag vill helst se Frank på bilderna även om köksön ser fin ut!Kramar mamma