onsdag, april 02, 2008

Äntligen Finnboda, som vi har längtat!!

Det är ljuvligt, det är underbart och det är vårt!

Jag älskar vår lägenhet, den är så mysig, så ren, så fin så ny!

Sitter just nu i köksdelen, tittar ut över ett litet berg av kartonger (vi körde tre lass idag så det finns fortfarande mycket kvar att göra på lördag..) Det är alldeles tyst runt omkring. Utanför fönstren ligger en öde byggarbetsplats och den rad av nybyggda hus där det bott människor sedan 2006. Ljusen från deras fönster och ljusen från bebyggelsen uppe på Danvikshem sprider en känsla av att det är en storstad vi bor i.

Frank har somnat i sitt egna lilla rum. Det märktes på honom att han tyckte att det var roligt att få ett eget rum. Ni skulle ha hört hans reaktion då han kom in och jag hade möblerat det lite. "WOW" sa han bara och slängde sig glatt på sin säng.

Nedan har jag tagit några bilder med datorns inbyggda kamera. Tyvärr kan jag inte gå in och ta kort på Frank där han ligger o sover sin första natt i sitt egna rum eftersom jag måste ha nätverkskabeln i och den räcker inte dit in. Men såhär ser det just nu 21.20 ut i köket/vardagsrummet:





Det är en underbar känsla att gå omkring i den här lägenheten. På något sätt känns det som vårt första riktiga boende. Vi ägde en trea i Sundsvall också men jag tror att ägandet av den här lägenheten känns större och viktigare eftersom vi väntat så länge och eftersom vi har Frank. Jag har längtat så länge efter att få ett eget rum till honom där vi kan leka och som jag kan inreda. Nu finns det ju inte så mycket kapital över till att inreda hans rum eftersom vår boendekostnad minst sagt har höjts men det är det värt!!!!!!!! Han har ju dessutom redan en massa fina möbler men visst är det så att man vill köpa en massa nytt då man flyttar?!

Avslutningsvis innan jag tar tag i någon mera kartong vill jag bara konstatera att detta känns helt rätt, helt underbart!!

Fler bilder kommer då jag packat upp sladden till diitalkameran

KRAM

6 kommentarer:

Smurfan sa...

Vad kul att det känns bra med den nya lägenheten! Vi ser fram emot att få hälsa på.

Kramar till hela familjen!

Anonym sa...

Gommorron gomorron Finnbodabor, hur har natten varit,inga konstiga ljud,nä allt är ju nytt,härliga tider.Nu börjar möblering och fundering, soffan här eller där.Mitt största problem har varit vart klockan skall hänga.Snart dyker experten upp.Ha en bra dag i det nya hemmet. BINGE

Anonym sa...

Hej!
Längtar efter Er ! Kul att det känns bra det har ni gjort rätt för Blir så glad när jag läser!
Kramar vi ses snart!

Frank och jag sa...

Till Smurfan:

Ja det känns så himla bra. Längtar tills ni kommer och hälsar på och får se härligheten!

Familjen med Frank i spetsen kramar tillbaka!

Till Binge:

Ja man är ju lite nervös inför vad experten med fru skall tycka.. Jag tror att de kommer att tycka som vi: att det är toppen.

Kram till dig pappa och kör försiktigt imorgon. Vi får se om experten hittar hit... Du brukar ju ha god koll på allt som har med vägar att göra.

Till anonym:
Du glömde att skriva under med ditt namn.. Är det du mamma som har skrivit eller vem kan det vara?
Vi längtar säkerligen efter dig också vem du än må vara! KRAM

Anonym sa...

Åh vad härligt... Vad skönt att det känns rätt, det är ju en härlig känsla...
Idag ska jag träffa Anette och Linda E, det ska bli kul.
Ps jag har dina svarta byxor på mig, hur sköna som helst, massa kramar Linda

Frank och jag sa...

Till LINDA med mina byxor på sig:

De var mina favoriter också. Snygga och sköna!

Hoppas att helgen hemma var skön och att ryggen är bättre. Blir lite avis på Anette och Linda E som fått räffa dig och magen. När kommer du hit?
KRAM