tisdag, april 01, 2008

Sista dagen på Astrakangatan 95

Jag vet inte rikigt hur jag ska få dagen att gå i dag. Inne går det knappast att vara. Det är kartonger och stök överallt. Franks leksaker har vi packat undan förutom hans bilar och djur, men det finns inte direkt ngnstans att sitta och leka så dagen får nog tillbrings utomhus- samtidigt som jag har en del packning kvar här hemma som jag vill vara inne och göra.

Just nu sitter Frank och tittar på filmen Hajar som hajar. Vi har inte ätit frukost ännu men efter gröten lär det bli att gå ut en stund. Inka måste ju även hon få sin dagliga dos av motion och som sagt så är det jobbigt att underhålla lillpojken inne i denna röra.

_____________

I Finnnboda kommer Frank att få ett eget rum. I natt blir alltså sista natten då min lilla älskling sover bredvid mamma i sin spjälsäng som han annars gjort i hela sitt liv. Hur ska jag klara av den separationen? Jag kommer att vakna mitt i natten och smyga in till hans rum och titta så att han är där flera gånger. Tänk om någon krossar rutan och rövar bort min Frank?! Jag förväntar mig att Frank kommer att komma in till oss någon gång under natten då han vaknar, eller fram mot morgontimmarna. Det blir mysigt.

_____________

Linda min vän är i 6 månaden på sin graviditet nu. Det är så spännande! Jag hoppas att hon kommer ner och hälsar på snart så att jag får känna bebisens sparkar och se på hennes mage. Nu när jag pratar med henne på telefonen får jag ingen bild av hur hon ser ut och det känns så jobbigt eftersom detta är en STOR, UNDERBAR händelse i hennes liv som jag liksom inte vill gå miste om. Linda, nu bokar vi in något!!!! *kram*

2 kommentarer:

Anonym sa...

Snart bara 7 1/2 timmar kvar på Astrakangatan.I morron börjar första dagen ni längtat efter flytten till Finnboda.Hur har sista dagen varit i sandlådan med omnejd.Lycka till.Binge..

Frank och jag sa...

Till Binge:

Sista dagen har varit bra. Packat en del och faktsikt spenderat de två närmast timmarna (15-17) nu i sandlådan hos Wilma. Frank hade med sig halva sandlådan in, men vad gör det när vi ändå ska flytta?

Nu ska vi iväg och göra pass i Sollentuna. Jag hoppas att vi hinner dit. Vi ses snart.
Gillar dina kommentarer.KRAM pappa