onsdag, april 09, 2008

Besök på det nya dagiset

Vi har varit till Franks nya dagis i dag och hälsat på. Det kändes jättebra och jag tror att Frank kommer att trivas där. Franks inskolningsfröken heter Ingegerd, en medelålderskvinna som hade jobbat 30 år inom förskolan. Hon kändes väldigt varm och mjuk. Trevlig var hon för den delen också.

Frank kände sig som hemma på en gång vi kom dit och började att leka och ta kontakt med den andra barnen. Två yngre tjejer satt och grejade med en traktor som grävskopan hade lossnat på. Frank satte sig bredvid dem och frågade så gulligt om han skulle hjälpa dem "Jag hjälpa dej?" .

Det känns som en stor lättnad att det kände så bra. Franks inskolning är jag övertygad om kommer att fortlöpa problemfritt. Han ville förresten inte gå hem från dagis då vi var där i dag och det är ett bra tecken, eller hur?

Hej då från en glad och lättad mamma som sitter vid köksbordet i sitt fina nya kök.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nu är det aprilväder, snön vräker ner centimeter till decimeter om det inte slutar så blir det fort en meter.Träden hänger med grenarna nästan ner till marken.Men hoppet till strålande sol är inte långt,april är månaden med många väder samma dag.Kul att första dagis besöket var lyckat,samt dagisfröken så gullig, så Frank trivdes.Snögubben BINGE.

Tilde sa...

Packa lådor, packa lådor och åter packa lådor! Lyllo er som är klar med flyttlasset! Resten av min familj sussar så skönt och jag är så himla less att packa, dessutom har det kommit typ 2 dm snö här på ett dygn och det snöar fortfarande! Vi som precis hade börjat få lite vår... När jag kikar ut nu genom fönstret får jag nästan julkänslor (fick ju aldrig dem vid jul eftersom vi låg inne på sjukhuset) så mycket snö är det och det är alldeles vit och fin snö, men som sagt, helt fel tid på året!! Sköt om er och ha det bra!
Kram från Anette