fredag, april 04, 2008

Fredag i flyttkartongen

Rebekka kom förbi på en fika. Hon sitter och pratar i telefonen nu, ser ut att vara ett väldigt viktigt samtal, så jag bloggar så länge.

I kväll kommer mamma och pappa hit. De har med sin en massa grejer som vi haft på förvaring i Stöde under tiden vi haft det trångt. Bland annat så är det 7 kartonger med böcker, äntligen har vi plats att förvara dem i vår lägenhet. Ett hem utan böcker är som kaffe utan kaka, som Pippa utan sina flätor, som Pia Sundhage utan sina flator, som livet utan vänner och som jag utan Frank. De har även med sig 3 cyklar, en hatthylla, sommardäcken till Saaben och diverse andra småsaker. Mamma hittade dessutom en liten "hemliga" låda som jag sparat sedan många år tillbaka med väldigt speciellt innehåll, denna berättar jag med om i ett annat inlägg. CLIFFHANGER! (jag snor denna idé från dina inlägg Håkan *skratt*)

Nu kallnar kaffet. CIAO från Finnboda

4 kommentarer:

Tilde sa...

Vad härligt att ni fått komma till ert nya hem nu!! Ni har säkert hunnit massor i helgen med mamsen och papsen som hjälp, det brukar hända rätt mycket när de är på plats, man blir liksom effektivare på nåt vis. Ser fram emot att få hälsa på något senare i vår!! Träffade Linda två gånger i helgen, hon har en jättego mage och jag har fått känna sparkarna (tänkte bara göra dig lite avis!!) Nädå, det var jättekul att träffa henne, hoppas du får se henne snart du me´! Kram till er alla från oss

Anonym sa...

Nu har experten som är trög när det gäller något nytt, kommit i sina gammla byxor, sitter på jobbet å tänker vad trevligt vi har haft i Stockholm denna helg.Solen var med oss på lördag, sitter ute äter lunch,Frank myser när han har kebab runt hela ansiktet.Snart är kartongreiset över och den nya ön växer fram.Kram från oss...Binge

Frank och jag sa...

Till Anette (Tilde):

Ja det är sååå himla härligt. Ja det blev en del gjort då mamma o pappa var här- de är så hjälpsamma och det hade blivit himla jobbigt om inte de kommit.

Lyckost dig som träffat Linda och magen. Jag vill också!

Hur går det för er med huset då?
KRAM

Frank och jag sa...

Till experten (eller?):

Ja det var en härlig helg. Tack för hjälpen! Hatthyllan sitter fortfarade på plats men ite länge till- jag tror jag slänger ut den. Vi får se...

Ön är på plats- det blev grymt bra. Synd att ni inte hann se det. Ska lägga ut bilder på den snart.
KRAM o jobba på