fredag, januari 30, 2009

En halvbiljett till ett jobb?

jag är precis hemkommen efter att ha varit på en intervju om extra arbete på en stor skola på söder här i huvudstaden. Jobbet betsår av att bedriva extra undervisning för elever som kommit väldigt långt efter av vissa orsaker. Jag sökt jobbet på AMS och blev kallad till intervju idag. Även fast det bara rörde sig om 5 timmar i veckan så hade de haft 37 sökande. Sex stycken blev kallade till intervju- till veckan får vi se hur det går.

På bussen på väg dit så gjorde busschauffören mig glad. Jag fick åka på halv biljett och i och med det så trodde alltså han att jag var under 20. YIIPPII!! Jag som börjar få ångest inför att fylla 30. Jag skulle vilja tacka den snälla busschauffören. Jag vet inte om det var mina röda Reebok-skor, min lika röda väska, min fina frisyr (jag hade blåst håret dagen till ära) eller mina fina gröna blus från HM, som gjorde att han trodde att jag var 10 år yngre. Men jag antar att bara känslan av att bli glad för en sån sak är ett bevis att man håller på att åldras. Förr tyckte jag att det var pinsamt när folk tog en för yngre än vad man var. Nu blir jag glad!

Här är beviset. Som ni ser bara en stämpel ovanför den förra stämpeln:



Intervjun då? Är det fel på mig, men jag gillar sånt här? Jag var inte ett dugg nervös utan har nästan längtat i två dagar. Studierektorn och en lärare satt med så det var "seriösare" än vad jag trodde. I sådana här situationer känner jag att det är bilförsäljar-delen, som jag ärvt av pappa, som tar över. Jag hoppas att jag får jobbet. Jag tror verkligen att jag kan hjälpa dessa elever! Vi får hålla tummarna, nästa vecka får jag reda på hur det gått.

I dag är det fredag och vi ska äta soppa. Jag har bestämt att fredag får bli soppdagar eftersom det är en underskattad maträtt. det är ju gott med soppa! Dock inte så roligt att ha med i matdosa så därför får det bli fredagsmat. I kväll blir det mexikansk majssoppa med quesadillas a là Leila. Anders och Sara ville komma och hälsa på oss och då erbjuder jag förstås också dem lite soppa. Därefter hade den här familjen planerat fredagsmys med popcorn och filmen Wall-e. Nu blev familjen lite större ikväll men det är bara mysigt!

KRAM från Katarina Jönsson, 20 år?

1 kommentar:

Anonym sa...

Värsta unga tjejen!!! Ibland behövs det inte mycket för att man ska bli glad. Hoppas ni får en trevlig helg... Kram kram