söndag, januari 04, 2009

Skridskofeber!

Nu befinner vi oss i Falun hos Magnus föräldrar och vi har köpt skridskor!

Magnus och jag har införskaffat oss varsina långfärdsskridskor och Frank har fått ett par Roookie-skridskor. Vi teståkte på en hockeyrink i går kväll. DET VAR SUPERKUL! Jag har inte stått på ett par skridskor på 10 år och aldrig på ett par långfärdsskridskor men det var ännu roligare. Skönt att slippa då obekväma hockegrillorna som gjorde att jag grinade av onda fötter efter 10 minuter, nu har jag sköna kängor på fötterna.

Franks första skridskotur gick bra. Han ville hålla i oss i 10 minuter ungefär och sedan kunde han "åka" (läs:gå) själv på isen. Han tyckte att det var jätteroligt, det syntes på honom. Franks skridskor köpte farfar till honom på Stadium, fungerade helt perfekt, och vi köpte våra av Sets tremänning Gert på Cykel o fjäll här i Falun.

Franks gulliga skridskor med guldspännen:



(Bildkälla: Stadium.se)


I dag skulle Magnus och jag ha åkt på en riktig första tur på sjön Runn men en utetemp på -20 grader sätter stopp för det, än så länge.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis Frank.. vilken snäll farfar du har som köpt skriskor till dig med guldspännen.Pappa och mamma tänker vist ut på långa turer med sina långfärdsfarkoster. Kör försiktigt vår isarna är förädiska även om kvicksilvret visar -20.Stödes morron tempratur i dag -26 sol.Brrrr,,,,Binge.

Frank och jag sa...

Till Binge!
Men ännu är det inte vår mig veterligen......

Nu 23.30 ligger tempen här på -15 så förhoppningsvis blir det inte lika kallt i morgon- då blir det tur innan hemfärd!

KRAM