torsdag, januari 08, 2009

Pulkåkning vid badplatsen

I dag har jag pratat med mamma 3 gånger så nu känns det bättre!

Frank o jag har varit ute och åkt pulka i dag. Jag tror att Frank uppskattade pulkaåkandet mera än snowracer. Vi åkte på Saras gamla röda pulka vid badplatsen här i Gruvriset . Det var en perfekt backe. När jag berättade för Frank att vi hade en likadan fast svart pulka i förrådet hemma blev han alldeles till sig av glädje. Jag hoppas att snön i Stockholm ligger kvar eller åtminstone återkommer igen innan sommaren så att vi får en möjlighet att pröva den, hittills har vi bara åkt snowracer i Stockholm.

Här är en bild från mobilbloggen då Frank åker pulka. Jag har rätta systemkameran med mig hit men ingen sladd till att föra över bilderna till datorn- så mobilkort blir det ni får hålla till godo med de närmsta dagarna:



På e.m. var Riitta, jag o Frank och handlade på Ica en sväng och sedan hälsade vi på Set på hans kontor. När vi kom hem igen hjälpte jag Riitta att städa i några skåp o dammsög (jag måste ju göra lite rätt för mig här då jag annars får allt serverat). Annars har jag läst all min lediga tid eftersom en liten tenta närmar sig.

Inga kommentarer: