lördag, januari 10, 2009

Se upp i backen!



I dag har vi tränat låren i backarna i Bjursås. Att åka telemark innebär att just denna kroppsdel får jobba så in i norden. När jag inte orkar ta en sväng till då beror det på att låren inte orkar mera!

Bilden är från mobilbloggen, vi sitter i stolsliften på väg upp. Precis i samma sekund som jag skickade in detta till mobilbloggen fastnade Magnus med sin stav vid "mellanavstigningen" av stolsliften. Hans fina, dyra stav gick av och jag tappade en av mina. Jäkligt dum kunstruktion de har gjort där i Bjursås Borde varna ännu mera att man måste hålla upp stavarna om man inte ämnar att kliva är där. Jag återfick förstås min stav men Magnus måste köpa sig att par nya så småningom, som tur var fanns det en skiduthyrning där vi kunde hyra ett par till stavar. jäkligt klantigt i vilket fall som helst- både av oss och de som jobbar i Bjursås.

Frank var hemma med farmor och åkte pulka. Nästa gång ska han få följa med. Bjursås är verkligen ett perfekt ställe att lära barn åka slalom i.

Nu ska jag läsa

Stöde- vi ses imorgon.

1 kommentar:

Livet i byn sa...

Så härligt ni verkar ha det!! Hoppas pluggandet går bra, kram från oss.