onsdag, januari 07, 2009

Mamma, min mamma

Det känns konstigt- jag har inte pratat med mamma på några dagar. Vi brukar ju prata åtminstone en gång per dag. Jag pratade med pappa i går (så honom längtar jag inte lika mycket efter) och hörde mamma i bakgrunden- men det räknas inte. Jag längtar efter dig mamma. Jättemycket ska du veta. Jätte jätte mycket!

Nu tycker jag att det är förs sent att ringa, även fast du säkert inte har gått och lagt dig. Du sitter säkert uppe i soffan och sover till Grammisgalan.Jag vet att du inte skulle bry dig om att jag ringde och väckte dig men jag börjar själv bli lite trött också och är kanske inte den pratvänligaste. Jag ville bara skriva detta inlägg så att du inte tror att jag inte tänker på dig. KRAM, vi hörs imorgon

Jag, faster Kattis, längtar förstås efter mina små älsklingar Alva o Vilgot också- särskilt då Alva, fasters lilla prinsessa!!

***

I söndags då Frank åkte skidor på isen så frågade han helt plötsligt farfar, utan att vi pratat ngt om mormor o morfar innan: "Farfar, illar du Wimbäck och Gulilla? (gillar du Ingbert och Gunilla?)

Man undrar ju var han får alla tankar i skidspåret från?
och farfar svarade att det gjorde han förstås

2 kommentarer:

Anonym sa...

Man behöver inte ha så många år bakom sig när tankarna börjar att komma hoppande när man glider fram i äckan.Det verkar som att Binge tiden är över.Winbäck tar över mer och mer.Nu länktar Winbäck att få träffa den skidande skriskoåkaren som kommer direkt från ett tränings läger i Gruvriset Falun till Stöde på söndag. Winbäck..

Frank och jag sa...

Hej Wimbäck

ja man undrar vad ditt nästa namn skall bli?
Vi ses snart
KRAM