söndag, februari 01, 2009

Jonny, Disa och Havanna hälsar på

Nu har bilderna på min dator lagts över till vår externa hårddisk så nu har jag mycket bloggande med bilder framför mig. Och ni, mina läsare har mycket fina och skojiga bilder att se fram emot.

Jul och nyår känns lite avlägset så jag börjar med förra helgen då vi hade så mysigt besök av Jonny, Disa och deras supersöta och snälla bebis Havanna (5 månader).

Jonny- mannen:



Frank tyckte att det var mysigt att ha en liten bebiskompis här, och tyckte uttryckligen att vi faktiskt borde köpa en egen på affären.





Jonny och Disa kom på fredag, då fikade vi mest och pratade. Grabbarna började så småningom spela Guitar hero 4 eftersom Jonny tagit med sig en av sina gitarrer. Nu kunde vi verkligen bilda att band eller duellera man mot man på gitarrerna. Det var kul!

Tjejerna regerade på instrumenten (stor lögn..) Havanna slappade i soffan.



På lördagen bestämde vi oss för att göra ett besök på Nationalmuseum. Två hungriga barn och en parkeringstaxa på 25 kronor/ timme gjorde att vi inte hann mer än att titta på en fotoutställning, käka lunch, leka lite på den torftiga lekavdelningen innan det blev dags att åka hem igen. Men vad gjorde väl det då sällskapet var det viktiga?

När man har barn så kan allt bara vara såhär slappt och skönt på morgonkvisten:



På söndag eftermiddag drog Jonny, Disa och vad jag tror, världens nöjdaste bebis, vidare mot nordligare breddgrader och vi lämnades kvar i huvudstaden med en skön känsla av att det går att behålla vänskapen fast men inte bor nästgårds och att både Jonny & Disa är två underbara personer!

Inga kommentarer: