tisdag, januari 20, 2009

En myskväll med min snöflinga

Frank o jag har haft en riktig myskväll för oss själva eftersom Magnus jobbat sent i dag. jag hämtade Frank klockan 15 på dagis, då var det riktigt busväder här med blåst och snöslask så vi gick direkt hem och in. Här hemma har Frank grejat och lekt och hjälpt mig att städa i lite kökslådor. Han har varit på ett underbart humör och då är han bara så himla mysig och underbar att vara med. Vi har även bakat semlor från Leilas bok A piece of a cake, och smaskade sedan i oss varsin innan läggdags. Jag med mandelmassa i min och Frank med jordgubbar i sin. Semlan smakade som godis sa Frank så det måste vara ett bra betyg!

Vid läggdags läste vi som vanligt två böcker och avslutade nattningen med lite prat och massor av pussar och kramar. Frank gillar verkligen att puss och krama sin mamma, och hans mamma gillar att puss och krama honom! I kväll läste vi Pippi Långstrump flyttar in samt en av mina gamla Disneybokklubbsböcker som handlade om tigern ShereKaan.

Nu sitter jag och tittar på isdansen på SV24, väldigt vackert, och väntar på att Magnus ska komma hem.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Låter som att ni haft en mysig eftermiddag, längtar tills jag får sådana i mitt nya hem med Tilde, det blir inte riktigt samma sak här när mormor och morfar springer runt omkring hela tiden (inget ont om dem, de ställer upp till tusen) men ibland saknar man den där ensamtiden med sin lilla tjej! Ja, det var synd att vi inte hann ses något mer när ni var hemma men det kommer fler chanser, skulle tycka att det vore helmysigt att komma ner och hälsa på något i vår och gå och shoppa lite och mysa med lite vin ute på uteplatsen :)

Anonym sa...

Men lugn, det är ju bara en ful lånad bild! =) INNAN jag skulle lägga mina dagis-personal-fingrar på det där tangentbordet! Haha. Hoppas allt är bra i huvudstaden, här har vi fått en dm+ med snö idag. Härligt värre!