söndag, januari 04, 2009

Lite Stockholmsaktig av mig....

Vi har sett på Barnhemmet i kväll- uscha vilken hemsk film det var. Får en att tänka till lite på ens handlingar och konsekvenserna av det.

I morgon åker vi tillbaka till huvudstaden men först ska Magnus o jag hinna med en tur på våra långisar. Nu ligger temperaturen på -15 så förhoppningsvis är det inte kallare då vi vaknar i morgon. Vi var ute med Frank en stund i dag i -17 grader. Kändes inte så kallt som jag trodde men då lekte vi och busade hela tiden. Uppe i Sundsvall hade de -26 grader i morse och då kan jag tänka mig att det riktigt biter i kinderna. Jag minns en vinter då Magnus var i Thailand. Jag var ensam hemma och var då ut med Inka på promenader utan att frysa ihjäl. Då låg tempen i Sundsvall kring -28 grader i en vecka och det hade jag väl inte så vidare stora problem med då. Jag tror jag har blivit lite Stockholmsaktig av mig och tycker numera det är kallt då termomentern visar över - 5 grader. När jag bodde i Sundsvall reagerade jag nog inte på att det var kallt förrän den låg kring -20. Konstigt hur man aklimatiserar sig fort.

Gott natt i kylslagna Sverige

1 kommentar:

Livet i byn sa...

Hej på er! Vad härligt ni verkar ha det! Hoppas verkligen att ni tänker komma och hälsa på oss snart, ni är alltid så välkommna. Jag längtar efter er båda. Massa kramar