måndag, januari 19, 2009

Nu måste man börja tänka på vad man ska ha till middag igen...

Det är skönt att vara hemma igen även fast det såklart var underbart att först bli ompysslad av svärmor en vecka och sedan av min egen mamma i ytterligare en vecka. Någon gång måste dock livet återgår till det normala- och det normala i vårt fall är att Frank går på dagis mellan 9-15, Magnus jobbar och jag sitter hemma vid datorn och pluggar. I dag njuter jag faktiskt av att bara sitta hemma med mina böcker och min dator men i vanliga fall så tycker jag ibland att det kan kännas lite trist och tråkigt- särskilt de dagar då jag har mycket att göra men ändå inte kommer mig för att göra det. Då hänger det dåliga samvetet som en en blytung kappa över min rygg och allt känns jobbigt. I dag är inte en sådan dag.

Efter att ha hemifrån i två veckor så tyckte Frank att det var roligt och mysigt att komma hem till sitt eget rum igen, men han ville ändå inte leka någonting själv utan krävde att mamma eller pappa skulle leka med honom hela tiden. Frank o jag tog på oss piratutstyrsel och lekte sjörövare. Vi lekte att vi skulle gömma en skatt för Pippi. Smart som jag är så sa jag till Frank att alla julsaker var skatten och att vi måste gömma dessa i våra stora skattkistor (läs:kartonger) så att inte Pippi skulle ta dem, så fick jag undan alla julsaker också!

Här kommer lite bilder på Franks rum, utan tomtar och julgran, med kök och bilar:


Här utvecklar Frank sina kökskunskaper och lagar goda middagar till mamma och pappa:



Hyllor med lite leksaker bla favoriterna Buzz & Woody samt arvegods från pappa Magnus, den röda Tintin-raketen:




Inga kommentarer: