lördag, januari 03, 2009

Franks första slalomåk

I dag har Frank prövat på att åka slalom för första gången. Hammarbybacken har öppnat och vi begav oss dit tillsammans med Sara o Anders. Vi hade tagit med Franks längdskidor och tänkte att han kunde åka lite på snön på platten men när vi kom dit och han såg den stora backen då ville han bara åka i den. Vi gick in och hyrde pjäxor skidor, stavar och hjälm till honom och sedan fick han försöka åka lite på sidan av backen. Han tyckte att det var kul men tjatade hela tiden om att han skulle åka i den stora backen..... Han har inte så långt tålamod men kämpade på en stund i varje fall. Jag blev ordentligt svettig av att lyfta och dra honom uppför en liten backe. Barnbacken var inte öppen så vi åkte tillsammans med andra barn på sidan några 4-5 meter upp i stora backen. Frank klarade av att stå på skidorna när det inte gick så fort men varje gång han ramlade började han tokgrina. Han är precis som sin syster o som sin faster som vill kunna allting med en gång! Jag hade bara mobilkameran med mig och tog denna enda bild:



I morgon, lördag, åker vi till Falun. Där ska det åkas längdskidor! Vi ska även åka till Romme eller Bjurs för att åka lite telemark och då tänkte vi kanske att Frank skulle få pröva på att åka slalom igen. Om han vill. Förhoppningsvis kanske han är lite piggare och lite gladare då eftersom han i dag var lite trött och gnällig redan innan vi kom till backen. Men det var roligt att han var så sugen att pröva på slalom. jag trodde att han skulle tycka att pjäxorna skulle vara hårda och obekväma men det sa han inget om. De var så söta små slalompjäxor i storlek 25!

Efter någar timmar i backen som avslutades med medhavd fikaryggsäck åkte vi alla till Länna Sport för att kolla på lite långfärdsskridskor och ev. ett längdskidpaket till mig men det var både utplockat o så mycket folk där att det kändes för jobbigt. PÅ hemvägen åkte vi och köpte Thaimat och tog med oss hem. Kvällen avslutades med att vi tittade på Pippi på rymmen och sedan nattade vi Frank. Jag somnade tillsammas med honom i sängen och kan därför inte sova nu- klockan 01.40 på natten. Det blev så mysigt att krypa ner med honom nu sedan han fick sin ny-gamla säng av morfar.

Nu ska jag surfa mig trött

KRAM

Inga kommentarer: