torsdag, januari 15, 2009

Sundsvallderby- som i gamla tider

i kväll kändes det lite som gamla tider- jag hängde med fa. Carlsson på innebandy i Sporthallen. Min kusin Anders spelade derby, hans sundsvall City mot Granlo. Tyvärr blev det förlust men efter en jättebra, tät o spännande match. Med mig på matchen var även Gohde, himla trevligt att vi hann träffas till slut trots många försök denna vecka som inte passat...!

Jag har besökt min bloggande mormor i dag också, det var himla trevligt. Jag skulle bara stanna en timme, men en timme blev snabbt till två innan jag tvingade mig att åka hem. det var så trevligt. Vi pratade mest om böcker, jag tipsade mormor om några böcker som jag läst i jul och gillat, och sedan hjälpte jag henne att beställa alla från Bokus. Det är så bra nu sedan hon opererade sina ögon så att hon ser att läsa igen. de böcker som mormor nu ska få roa sig med på nätterna är: Låt den rätte komma in (får se vad hon gillar den, jag tyckte att den var jättebra), Flyga Drake (mkt bra), Alkemisten (en- måste- ha -läst -bok- fantastisk), En blomma i Afrikas öken (ngt för mormor tror jag) samt en bok som jag inte läst som hette Snälla pappa nej (förstår man ju vad den ska handla om...)

I morgon åker Frank och jag hem igen efter två veckor på resande fot. Jag längtar hem samtidigt som jag inte vill lämna släkt och vänner här.

God natt, bäst att sova- Frank o jag har många mil att avverka imorgon.

1 kommentar:

Anonym sa...

Oj vad en vecka går fort när det är lapp på luckan.Frank har åkt skoter med morfar, när vi kom hem efter första turen säger han, mera mera,kul det märks att när man är på väg mot 3 1/2 år så har morfar leksaker som är intresanta.Nu väntar och länktar vi tills nästa besök blir av .Just nu håller Vilgot på att lära Farmor att bygga med lego,dom sitter på golvet, så jag får nog bogsera upp tanten från byggplatsen senare i kväll.Det är väl skönt att vara hemma efter två veckor på turne.- 27 grader i går till - 4 i dag hel plösligt är det vår i luften.Kram Wimbert