måndag, januari 05, 2009

Jag åkte så isen glödde

Det var så roligt och härligt att åka långisar i dag att vi blir kvar i Falun en dag till för att kunna åka igen imorgon.

Frank har även han varit ute på isen i dag. Han åkte inte skridskor utan skidor på sjön Vällan här vid Magnus föräldrar. Längskidor är något som Frank verkligen gillar och här på sjön var det spårat så det var nog extra roligt att åka i riktiga spår. Han gillar inte då det blir lite nedför- då ramlar han och tappar tålamodet på en gång.

Bilder från vår skridskotur finns på mobilbloggen. Jag ville inte ta med kameran på grund av ramlingsrisken.

I kväll har vi hälsat på Tomas, Lisa och Emma i deras stora, fina nybyggda hus här i Falun. Jag blev så sugen på att ha ett eget hus, ett eget hus med mycket utrymme och stora rum! Frank och deras dotter Emma är så när som jämngamla (Emma fyller 3 år i april). De var lite avvaktande från början men började sedan leka och busa med varandra. Det är härligt att se hur barn kan roa sig med nya barn så snabbt!

Magnus och jag hann även med att gå på bio, Australia med min favoritakris Nicole Kidman samt med regi av en annan favorit Buz Luhrmann. Inte lika bra som de andra filmerna av Buz, absolut inte i klass med Moulin Rouge och inte som Romeo + Juliet. Lite långtråkig och lite tam handlin som man sett i 100 andra filmer. Betyget blir knappt 3 popcorn av 5 möjliga.

Hoppas att granen där hemma i Sthlm inte dör av uttorkning förresten- men den ska ändå snart kastas ut så det kvittar....

1 kommentar:

Anonym sa...

Så roligt det låter! Jag har aldrig åkt långfärdsskridskor men det är något jag måste testa.

/Linda S