onsdag, mars 25, 2009

Tomatsoppa med hoki och bönor till middag

Jag sitter just nu i en liten orange fåtölj på Franks rum. Han ville att jag skulle vara kvar i rummet och då han vill det brukar jag ta med mig datorn och blogga lite under tiden han ska somna in. Det brukar ta en kvart ungefär sedan sussar han sött.

Magnus är hos sin syster och hjälper till att bära upp lite saker på vinden inför fotografering och visning av lägenheten. När han kommer hem packar jag med mig diverse prylar som skall hotta upp deras hem lite och åker dit för att försöka styla upp ettan lite. Det kan behövas.

Kvällens middag här hemma fick bli en tomatsoppa med fisk och bönor. Grundreceptet hittade jag på den här bloggen, men den blev lite smaklös så jag tillsatte lite grönsaksbuljong och chili. Jag hade förresten hoki i stället för torsk och tillsatte även en extra burk med kikärter. Slutresultatet blev ok. Frank åt med god aptit både fisk och bönor. Tanken var att det skulle gräddas våfflor till efterrätt eftersom det är våffeldagen i dag men det blev inget av det, lika bra kanske.

Nu sover redan lillpojken, det tog inte mer än 5 minuter i dag.

Kram till er alla men en extra stor kram till min mormor som fyller år i dag!!

Inga kommentarer: