lördag, mars 07, 2009

Lördag på stan och lite god mat på det

Jag är fortfarande lite risig i kistan men kände ändå för att hitta på något i dag. Vi tog oss därför en tur på stan, Magnus, Frank o jag.

Frank med raska steg mot bussen:



Vi gick inte in i så många affärer, Frank tycker förståeligt nog inte att det är så kul. På Nk var vi in en sväng eftersom de tydligen körde någn drive med cirkustema men vi orkade varken vänta på Björn Borgs luftburna modevisning eller någon alternativ cirkusföreställning. Vi gick in på ett lite avsides italienskt fik istället och käkade lunch.



PÅ eftermiddagen tog Frank och jag vår andra duch/ bad för dagen eftersom Frank fått en ny liten badleksak då vi var på stan. Medan vi badade förberedde Magnus den Per- Morberg- inspirerade- middagen. När vi badat klart tog Frank vid och hjälpte pappa i köket.

Magnus fixar rulader och Frank delar jordgubbar som vi köpte på Hötorget tidigare. De är så söta när de jobbar i köket tillsammans:



Finfina middagen klar att servera, och gott var det också!



I detta nu så är Magnus på inflyttningsfest här i kvarteret. Det var egentligen jag som skulle gå och Magnus stanna hemma med Frank men eftersom jag inte känner mig hundra så ville jag inte heller gå, även fast det känns trist att sitta här ensam och glo på Andra chansen (tur att Sarah Dawn Finer gick vidare i varje fall).

Välkommen till kvarteret Juana. Det var där jag skulle ha varit på fest nu...



Tur att man har en blogg att umgås med..

1 kommentar:

Anonym sa...

Gillar dina vita stövlar, spanade in dem när vi sågs vid busshållplatsen. Hämtade mina kakor, men det var bara två små påsar som jag gott kunde ha burit. Såg därför extra knasig ut på hemvägen med vagnen. /Cecilia