måndag, mars 23, 2009

En bok/ natt

Som vanligt läste jag ut den bok som jag börjat läsa alldeles för fort. Det verkar vara mitt nya sätt att läsa böcker på nu, att liksom läsa ut dem så fort som möjligt (max 3 dagar) och sedan göra ett uppehåll på 2-3 veckor. Det har hänt några gånger nu att jag börjat läsa en bok på kvällen och sedan inte slutat läsa förrän bokens sista sida.

Boken det gällde nu var Tusen strålande solar av samma författare som skrivit Flyga drake. Boken i sig var absolut inte lika bra som sin föregångare men jag kunde ändå inte sluta förrän den var slut. Flyga drake får nog en femma av fem möjliga medan Tusen strålande solar max får en trea, men jag kommer nog att rekommendera den till min mormor ändå, och klicka hem en beställning till henne från Bokus innehållandes bland annat den här boken.

Inga kommentarer: