måndag, mars 23, 2009

Till Hässelby för att träffa Wilma

Vår kamera befinner sig just nu på laddning eftersom batterierna var slut så jag får berätta mer om helgen så fort kameran har återhämtat sig. I kväll tänker jag därför berätta om vad Frank o jag har gjort idag.

När Frank slutat dagis klockan tre åkte vi nämligen direkt till Hässelby för att hälsa på Franks kompis Wilma och hennes familj. Det var ända sedan december sedan de sist sågs men det blev ett kärt återseende. De kramades och skrattade om vart annat. Wilmas lillasyster Moa hade blivit så stor (2 år och 1 månad) och hängde äntligen med i den vilda leken. Wilmas mamma Kristina var ju den mamman som jag umgicks med då vi bodde i Hässelby och det känns verkligen som om vi lärde känna varandra under de första åren i våra barns liv. Vi blev bjudna på middag och efter maten fortsatte barnen sin glada lek. När klockan närmade sig halv åtta så fick barnen krama varandra och säga hej då. Eventuellt så kommer Wilma och Moa på besök i helgen så att deras mamma och pappa får rå om varandra ett tag och Frank får lite skoj.

(Så här såg Wilma och hennes familj ut då de kom på besök i oktober)



Nu undrar ni förstås var min Magnus tagit vägen eftersom han uppenbarligen inte var med till Hässelby. Jo, han är ute och äter mat med några kompisar.

Inga kommentarer: