måndag, mars 02, 2009

Sista lördagen i februari

I lördags var vi till Kärrtorpssjön för att åka lite skridskor och pulka. Skönt att få lite vinterfeeling så här sista dagen på den här månaden. Isen var tyvärr katastrofalt dålig så det blev bara lite pulkaåkning och fika. (bild: Mobilbloggen)

På lördagkväll blev vi bjudna på middag hemma hos Patrik och Rebekka. De bjöd på god lasagne och sallad. Det var skönt att komma bort lite och särskilt skönt att bli bjuden på middag eftersom vi fortfarande inte hade varit och storhandlat. Patrik och Rebekka hade köpt flera stycken sådana där Royal Krona ljuslyktor som jag velat ha så länge. De är verkligen superfina och jag fattar inte varför inte vi tagit tag i saken tidigare. I går kväll budade i varje fall Magnus och jag hem några från Tradera.
Så här lät det i augusti här på bloggen: LOPPISFYND

Hos Patrik och Rebekka står de på bordet, man bli så glad av dessa!



Frank och jag hade gjort Granola (rostad müsli)som vi tog med till dem. Tyvärr blev den lite bränd men det som blev kvar har vi redan ätit upp. Frank gillar det verkligen och äter till naturell youghurt varje morgon. Vi ska göra en ny omgång i dag efter dagis:



Det är skönt att ha så nära till sina vänner, här är vi på väg. Frank i sin fina aptröja som mormor stickat:



Frank somnade snabbt på Patrik o Rebekkas säng efter mat och kvällsläsningen. Vi satt kvar och tittade på Melodifestivalen tillsammans. Där efter var det bara att bära hem Frank insvept i täcket de 30 metrarna hem.

1 kommentar:

Anonym sa...

Så härligt att ni bor så nära varandra, tänk om det var du å jag...
Ha det gott/massa kramar Linda