torsdag, mars 26, 2009

En kväll på slottet

I kväll ska jag jobba på slottet. Det är inget jag längtar till just i dag eftersom jag känner mig lite låg, men det brukar kännas ok då jag väl kommer dit. Jag gillar det jag gör där men ibland så kan man irritera sig på arbetskamraterna. Det finns bra många lata människor tyvärr, men så är det på alla arbetsplaster. Jag vet att även Magnus irriterar sig på det ibland på sitt jobb. Människor som inte gör det dom ska, som hela tiden går på sparlåga medan andra jobbar häcken av sig. Latmaskar helt enkelt. De är nästan snäppet värre än surkärringarna.....

Det som är roligt med att jobba på slottet är att alla gamla tanter är så förtjusta i mig. De blir så glada när de hör att det är jag som kommer och det värmer i hjärtat! Jag känner att jag verkligen gör något bra då jag jobbar där, jag gör folk glada och det räcker för att jag också ska bli glad!

Ikväll får alltså min lilla pirat ha pappa alldeles för sig själv. Mysigt för dem båda.

Inga kommentarer: