torsdag, mars 19, 2009

Såg ni oss på TV?

Både Frank o jag vaknade upp pigga och glada vid 7- tiden. Skönt att känna sig alert direkt vid uppvaknadet för en gångs skull.

Vi gick som vanligt förbi och hämtade upp Walter, hans lillebror och mamma, på väg till dagis. All snö är borta här, asfalten har börjat torka upp och solen skiner. Det känns verkligen som om våren är på väg på allvar nu. Igår då vi gick hem från Slottssprinten så satt folk på uteserveringarna i Gamla Stan- det är väl ett tecken om något!

Jag ska strax åka och göra några snabba ärenden innan jag bänkar mig på biblioteket på Dieselverkstaden för att skriva.

Förresten, var det någon som såg Frank o mig på tv igår. En kille från tv med en rackarns stor filmkamera ställde sig mitt framför oss och tokfilmade på Frank då han satt i vagnen och käkade varmkorv, viftade med sin flagga och ropade HEJA SVERIGE!

Ha en bra dag

Inga kommentarer: