tisdag, mars 31, 2009

Döden och pingvinen

Jag läste i morse ut den bok som jag både fick och blev rekommenderad att läsa av Anna och hennes man Johan (som vi var och åt middag hos i lördags).

Boken heter Döden och pingvinen av Andrej Kurkov. De tyckte både att det var en kanonbra bok, själv så är jag väl inte lika entusiastisk. Boken var bra, inget snack om saken, men den är inte den typ av bok som jag oftast gillar. Klart läsvärd. Annorlunda historia som bland annat gestaltar en fin kamratskap mellan huvudrollsinnehavaren och hans pingvin (!).



Nu ska jag börja läsa en bok som Rebekka tipsat mig om, återstår att se om den faller mig i smaken.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hallå där!
Har inte så mycket tid längre, men måste ju hänga med i vad som händer... Kul att du läste ut boken- jag håller med om att den är speciell.
Vi ses!

Anna